Reklama jest dźwignią handlu. Bez niej sprzedaż czegokolwiek, niezależnie – usługi, czy towaru, może nie być w ogóle możliwa. Czasami mało zastanawiamy się nad tym, czym w ogóle jest reklama. Ujmując to możliwie najprościej, są to wszelkie działania, których celem jest przekazanie konkretnym grupom odbiorców informacji o produkcie, a także zachęcenie do jego kupna. Reklama może być aktywna, jak na przykład rozbudowane akcje marketingowe, albo pasywna, która wykorzystuje środki o nieco mniejszym zasięgu, które jednak w sferze lokalnej mogą przynieść zaskakujące efekty. Oczywiście, jeżeli dobrze umie się taką reklamę wykorzystać. Do jednych z lepszych pomysłów należą podświetlane kasetony reklamowe. Co warto o nich wiedzieć?.
Kaseton reklamowy to lekka i prosta w budowie konstrukcja, która składa się z ramy i paneli frontowych, na których nadrukowana jest reklama. Ramy kasetonów wykonuje się najczęściej z profili aluminiowych oraz z tworzyw sztucznych. Z kolei panele z nadrukowaną reklamą stworzone są z transparentnego bądź półtransparentnego materiału – przede wszystkim płyty pleksi. W ekskluzywnych modelach kasetonów rama może być wykonana z nowoczesnego materiału kompozytowego, dibondu.
Kasetony mogą być jednostronne i dwustronne. Te pierwsze montowane są bezpośrednio na murze i posiadają tylko jedną stronę z nadrukiem. Z kolei kasetony dwustronne montuje się prostopadle do ściany budynku i najczęściej pełnią rolę zewnętrznego szyldu. Najbardziej efektowne są kasetony podświetlane, które wewnątrz wyposażone są w źródło światła (zazwyczaj jest to energooszczędne oświetlenie LED), dzięki czemu nadrukowana grafika jest doskonale widoczna po zmroku.
Jedno z najważniejszych zadań kasetonów podświetlanych to przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, którzy znajdą się w okolicy firmy. Dzisiaj duże miasta żyją praktycznie całą dobę i klienci mogą pojawić się o niemal każdej porze. Nawet jeżeli lokal jest wtedy zamknięty, to i tak informacja o nim na pewno zostanie zauważona. Podświetlone reklamy tego rodzaju pozwalają również przyciągnąć uwagę okolicznych mieszkańców, turystów, czy po prostu przechodniów. Stworzenie reklamy skutecznie przyciągającej uwagę potencjalnych klientów jest niezwykle ważne, ponieważ konkuruje o nią najczęściej wiele firm.
Najczęściej po taki typ reklamy sięgają miejsca, których duża część klientów pojawia się wprost z ulicy. Raczej nieczęsto sprawdzamy oferty w internecie, kiedy szukamy sklepu spożywczego, baru, kawiarni, czy fryzjera, który nas na szybko ostrzyże. Dlatego też działania marketingowe takich miejsc muszą być nastawione na skupienie na sobie uwagi osób znajdujących się w najbliższej okolicy. Podświetlane kasetony reklamowe wydają się w tym przypadku świetnym rozwiązaniem.
Podświetlany kaseton może być – jak już wcześniej wspomniano – również świetnym szyldem, który informuje o położeniu danej firmy. Tutaj przyciągnięcie uwagi klientów nie jest już tak istotne, ponieważ zazwyczaj i tak wiedzą już, czego szukają. Kasetony tego rodzaju są więc najczęściej niewielkich rozmiarów. Z drugiej jednak strony takie kasetony pełnią oczywiście również funkcję dodatkowej reklamy.
Najbardziej opłacalne wydaje się zastosowanie tego rodzaju szyldu w przypadku firm, które faktycznie otwarte są po zmroku. Będzie to więc świetne rozwiązanie dla wszelkiego typu lokali gastronomicznych, sklepów spożywczych, kin, dyskotek i wielu innych miejsc.
Kaseton podświetlany może być też estetyczną ozdobą wnętrza lokalu. Często używa się ich na przykład do promowania konkretnych marek, czy produktów. Mogą odgrywać również rolę czysto ozdobną, a nawet pełnić funkcję ciekawego i nastrojowego dodatkowego oświetlenia. W taki sposób kasetony tego typu używane są często w barach i kawiarniach. Można jednak użyć ich w jeszcze jeden, ciekawy sposób. Jeżeli lokal posiada duże przeszklenia od frontu, to podświetlony kaseton umieszczony na przeciwległej ścianie, albo wbudowany we front sklepowej lady, może być nie tylko robiącą wrażenie ozdobą, ale również skuteczną reklamą.
Projektowanie podświetlanych kasetonów reklamowych to prawdziwa sztuka. Kaseton taki raczej nie posłuży do umieszczenia na nim dłuższego tekstu, a jedynie co najwyżej nazwy firmy, albo tego, czym się ona zajmuje (na przykład podświetlony napis „artykuły spożywcze”, czy „fryzjer damski”). Częściej na kasetonach przedstawiona jest nieskomplikowana forma graficzna albo połączenie obu tych rzeczy. Aby więc kaseton faktycznie przyciągał uwagę, należy się trochę postarać.
To bardzo ważne również ze względu na otaczający nas zewsząd szum informacyjny. Także w tej sferze. Większe i mniejsze reklamy graficzne są dziś obecne absolutnie wszędzie, co powoduje, że najczęściej przestajemy zwracać na nie uwagę. Aby kaseton miał szansę faktycznie przynieść korzyści, musi być inny od wszystkich i wyróżniać się spośród wielu, różnorodnych form reklamy, które widujemy wokół.
Zakup i montaż kasetonu to jedno, a ich utrzymanie to coś zupełnie innego. Dotyczy to zwłaszcza instalacji znajdujących się na zewnątrz. Zwłaszcza w centrach miast i w pobliżu ruchliwych ulic może być z tym problem. Na kaseton działa woda deszczowa, zmieniające się temperatury i zanieczyszczenie powietrza. Raz na jakiś czas konieczne będzie jego odświeżenie, by mógł dalej pełnić swoją funkcję. Zaniedbany kaseton może bardziej odstraszać, niż przyciągać uwagę klientów.
Warto także zastanowić się nad kosztem oświetlenia tego rodzaju kasetonów, tym bardziej że czasem mogą świecić one przez wiele godzin, albo nawet całą dobę. We współczesnych rozwiązaniach stosuje się energooszczędne oświetlenie LED, które nie generuje dużych kosztów, a także jest bardzo trwałe, więc jego wymiana nie będzie potrzebna często. Ile jednak kosztuje projekt, wykonanie i montaż podświetlanego kasetonu? Uzależnione jest to od kilku rzeczy, takich jak wielkość i złożoność projektu. Duże znaczenie mają również materiały użyte w produkcji. W tym przypadku nie należy oszczędzać, ponieważ lepsze materiały oznaczają większą odporność na czynniki atmosferyczne, a tym samym dłuższy czas użytkowania. Szczegóły dotyczące cen kasetonów znaleźć można na naszej stronie, w zakładce „cennik”.
Wszystko zależy oczywiście od branży, w jakiej działa nasza firma – zdecydowanie nie w każdym przypadku montaż kasetonu przyniesie takie same korzyści. Jeżeli prowadzimy biuro podatkowe albo kancelarię adwokacką, to kaseton jako reklama nie zawsze będzie nam potrzebny. Warto natomiast rozważyć zakup wysokiej jakości kasetonu dekoracyjnego, który potencjalnie może stać się ciekawą ozdobą biura. Klienci i tak znajdą nas w internecie lub trafią z polecenia. Jeżeli jednak prowadzonym przez nas biznesem jest nocna apteka albo bar, to zamówienie podświetlanego kasetonu może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Jaki jest realny wpływ tego rodzaju reklamy na osiągane wyniki ?
Wpływ reklamy na osiągane wyniki to bardzo złożona kwestia, którą warto omówić osobno. Zasadniczo w wartość reklamy jako takiej nie warto wątpić i zawsze wpływa ona na zwiększenie obrotów. W jakim jednak stopniu skuteczne są konkretnie kasetony podświetlane? Zdecydowanie zależy to od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo. W opisanych wcześniej przykładach firm, które bazują głównie na mieszkańcach okolicy, turystach i przechodniach, zakup kasetonów może znacznie zwiększyć widoczność, a co za tym idzie przyciągnąć nowych klientów i pomnożyć zyski.
Kaseton w dużym formacie może stać się również dobrym narzędziem reklamy dla firm o nieco szerszym zasięgu, które dopiero wchodzą na rynek i położone są w pobliżu ruchliwych miejsc (na przykład większych ulic). Kaseton z chwytliwą i łatwą do zapamiętania nazwą firmy może pokierować potencjalnych klientów do strony internetowej, gdzie znajdą więcej informacji i być może zdecydują się na skorzystanie z naszych usług.
Marketing internetowy oraz reklama stacjonarna to podstawa działania każdej firmy, nasza agencja od wielu lat działa na rynku reklamowym zapewniając wszystkim klientom usługi na najwyższym poziomie. Wdrażamy niestandardowe rozwiązania poszerzając perspektywy reklamowe naszych klientów, analizujemy postępy konkurencji oraz dobieramy właściwą strategie reklamową.
Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański, Kościerzyna, Kartuzy, Tczew, Malbork, Władysławowo, Puck, Nowy Dwór Gdański, Elbląg, Wejherowo, Słupsk, Bydgoszcz, Toruń, Koszalin, Olsztyn , Chojnice, Kołobrzeg.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z działem obsługi w wyznaczonych godzinach pracy biura. Istnieje możliwość umówienia spotkania w innym terminie po uprzednim kontakcie telefonicznym.
798 - 139 - 039 biuro@lersen.plPon | Wt | Śrd | Czw | Pt | Sob |
9:00 - 21:00 |