Budujemy markę twoją, tak jak swoją ...
projekty graficzne w reklamie

Projekty graficzne w reklamie

Związek grafiki i reklamy trwa już kilkadziesiąt lat. Na potrzeby reklamy tworzyli artyści o najbardziej rozpoznawalnych nazwiskach, a i dziś światowe sławy nieraz sięgają po możliwości, jakie daje projektowanie dla świata marketingu. Projektowanie grafiki reklamowej wymaga nie tylko znajomości obsługi nowoczesnego, specjalistycznego oprogramowania, ale także dużej dawki wiedzy, wyobraźni i zmysłu artystycznego. Warto przyjrzeć się nieco bliżej działom marketingu i reklamy, w których szerokie zastosowanie znajdują projekty graficzne.

Projekty graficzne w reklamie, czyli gdzie ?

W dzisiejszych czasach reklama ma przede wszystkim formę wizualną, której częścią jest tekst, zawierający najważniejsze informacje. To bardzo ważne z powodu tego, że ilość informacji, które nieustannie do nas docierają, jest niewyobrażalnie wielka i aby cokolwiek mogło być w tym gąszczu zauważone, musi się po prostu wyróżniać. Nie bez przyczyny już w dziewiętnastowiecznej prasie pojawiające się reklamy były często opatrzone przyciągającą wzrok grafiką. Tak samo jest dzisiaj. Wystarczy popatrzeć na cenniki w najważniejszych czasopismach, żeby uświadomić sobie, że reklama z elementami graficznymi jest znacznie droższa niż taka, która jest ich pozbawiona.

Nic więc dziwnego, że projekty graficzne wykorzystywane są też w innych rodzajach reklamy. Nie może bez nich obejść się żaden billboard, baner, plakat, ani nawet najmniejsza ulotka. Projekty takie znajdziemy na praktycznie każdej stronie katalogu dowolnej firmy. Konieczne są do wykonania szyldu, napisu, kasetonu, czy dowolnego innego rodzaju reklamy zewnętrznej. W dzisiejszych czasach najważniejszym medium jest zdecydowanie Internet, a reklama w Internecie to ogromna ilość materiałów publikowanych każdego dnia. Projektowanie grafiki na potrzeby reklamy jest więc siłą rzeczy również tutaj jednym z ważniejszych zadań.

Projektowanie grafiki dla dużych powierzchni reklamowych

Projekty graficzne w reklamie zdecydowanie najbardziej zauważalne są na dużych powierzchniach, takich jak reklamowe billboardy, mniejsze i większe banery i im podobne. Co warto wiedzieć o tym typie reklamy w kontekście używanej w niej grafiki? Przede wszystkim, jak już wspomniano wcześniej, o naszą uwagę konkuruje ze sobą bardzo duża ilość reklam. Reklama wielkoformatowa to jednak coś, co – jeżeli wykorzystane jest w odpowiedni i umiejętny sposób -może ją bardzo skutecznie przyciągnąć.

Często mówi się o konkretnych prawach, które rządzić mają tym, w jaki sposób projekty graficzne odbierane i oceniane są przez ludzi, a zatem również tym, w jakim stopniu zapewniają skuteczność reklamie, której stanowią część. Bardzo ważna jest na przykład zasada trójpodziału, która mówi o tym, że punkty, które przede wszystkim przyciągają uwagę obserwatorów, znajdują się na przecięciu poziomych i pionowych linii wyznaczających jedną trzecią i dwie trzecie danego obrazu (na przykład billboardu). Dlatego też najważniejsze elementy, które służą zainteresowaniu klienta, powinny znaleźć się właśnie tam. Dość często wspomina się również o zasadzie złotego podziału w projektowaniu grafiki reklamowej, która miałaby odwzorowywać proporcje, które są dla ludzkiego oka najprzyjemniejsze w odbiorze, a więc mogą przyciągnąć najwięcej uwagi.

Warto pamiętać też o tym, że znaczenie ma nie tylko forma grafiki reklamowej, ale również jej treść – o ile oczywiście nie jest ona całkowicie abstrakcyjna. Szczególnie dobrze do zaabsorbowania uwagi ludzi nadają się treści, które w jakiś sposób się wyróżniają. Mogą to więc być na przykład grafiki przedstawiające rzeczy kontrowersyjne (dość popularne w ostatnim czasie), których po prostu nie da się minąć obojętnie, albo takie, które charakteryzują się wyjątkową estetyką.

Projektowanie materiałów reklamowych w niewielkim formacie

Materiały reklamowe w mniejszym formacie to wielka różnorodność środków, które mogą również pełnić odmienne funkcje. Należą tu zarówno reklamowe plakaty i ulotki, jak i naklejki, czy materiały, którymi okleja się samochody. Ilość możliwości wykonania tego rodzaju materiałów jest praktycznie niczym nieograniczona – poza wyobraźnią grafika, oraz projektanta reklamy. Najczęściej jednak stosuje się dość ważną i jednocześnie prostą zasadę. Jeżeli kampania reklamowa przebiega wielotorowo i składają się na nią różnorodne materiały, to powinno się zachować spójność – zarówno przekazu, jak i stylistyczną. Nie jest dobrze, jeżeli ulotka firmy jest wykonana w zupełnie odmiennym stylu od reklamujących ją plakatów, czy przydrożnych billboardów. Zachowanie spójnego stylu pozwala na przyzwyczajenie klientów do konkretnego wizerunku danej firmy, dzięki czemu jej materiały reklamowe są o wiele lepiej rozpoznawalne, a więc również bardziej skuteczne.

Szczególnym przypadkiem jest tutaj projektowanie wizytówek, których wyjątkowość polega na tym, że są one wręczane klientom bezpośrednio przez właściciela, albo przedstawiciela firmy (dotyczą raczej osób, niż przedsiębiorstw) i w założeniu powinny być dość prostą i nienachalną, ale elegancką formą nie tylko informacji, ale również reklamy. Dużym wyzwaniem w tym przypadku może być dobranie odpowiedniego stylu wizytówki do potrzeb konkretnej osoby. Wystarczy wyobrazić sobie przedstawiciela handlowego dużej i rozpoznawalnej firmy produkującej zabawki. Firma w swoich materiałach reklamowych będzie najprawdopodobniej używać stylu graficznego skierowanego głównie do dzieci, a więc dość luźnego i z użyciem wyrazistych kolorów. Jednak przedstawiciel handlowy takiej firmy będzie dążył raczej do uzyskania wizerunku kogoś bardzo poważnego i godnego zaufania. Dobry projekt graficzny może pomóc połączyć obie te rzeczy w jedną, spójną całość, ale konieczny jest do tego utalentowany i doświadczony grafik.

Logo – mistrzostwo w świecie projektów reklamowych

Dla wielu grafików, którzy na co dzień tworzą na potrzeby reklamy, logo jest najbardziej wyrafinowaną formą sztuki i ukoronowaniem pracy. W dużej mierze tak właśnie jest. Logo najbardziej znanych na świecie przedsiębiorstw to często dzieła największych sław świata grafiki. To, co dziś wydaje nam się oczywiste, bo codziennie widywane na sklepowych półkach, było kiedyś czymś absolutnie nowatorskim i w wielu przypadkach przyczyniło się do sukcesu firmy.

Dobrze zaprojektowane logo nie tylko pozwala na łatwe zidentyfikowanie produktu i przyporządkowanie go do określonej marki. To również sztuka zawarcia w jednym, prostym znaku charakteru danej firmy, jej historii i tego, jak chce być postrzegana na zewnątrz. Dlatego też projektowanie logo jest dziś jedną z najbardziej cenionych dziedzin grafiki reklamowej, a zajmujący się tym graficy niejednokrotnie zarabiają na swoich pracach pokaźne sumy.

Projekty graficzne stron internetowych

Najwięcej pola do popisu pozostawiają jednak grafikom strony internetowe. Projektowanie grafiki w reklamie stosowanej w Internecie to nie tylko reklama obrazkowa, czy banery reklamowe. To również projektowanie wyglądu całych stron, które nieraz są niezwykle złożonymi, wielopoziomowymi i ciągle zmieniającymi się strukturami. By strona mogła dotrzeć w skuteczny sposób do odbiorcy i w ten sposób osiągnąć swoje cele, konieczne jest zaangażowanie specjalistów. Współcześnie projektowanie rozwiązań graficznych i układu stron internetowych wykorzystuje osiągnięcia nauk takich jak psychologia i socjologia do jak najskuteczniejszego nakierowania internautów we właściwe miejsce w obrębie witryny.

Warto tu wspomnieć o jednej z wielu zasad, które wykorzystywane są przez projektantów stron dla uzyskania tych celów. Jak nietrudno zauważyć, mimo możliwości, jakie mamy dzisiaj, Internet ewoluuje dość powoli. Strony, które w nim znajdujemy, różnią się w szczegółach, ale w zasadzie są dość do siebie podobne – na przykład pod względem układu najważniejszych elementów. Projektanci stron wiedzą doskonale, że najłatwiej nauczyć się nowej umiejętności (choćby obsługi danej strony) na podstawie tego, co już wiemy. Dlatego też w Internecie rzadko zdarzają się rewolucje i sztuka projektowania często polega tu na stworzeniu czegoś jednocześnie nowego i znajomego.

Podsumowanie

Projekty graficzne w reklamie stosowane są niemal że codziennie we wszystkich pracach wykonywanych przez agencje reklamowe i pracownie poligraficzne. Rosnące zapotrzebowanie na treści przyciągające uwagę powodują zastosowanie szerokiego przekazu wizualnego tworzonego wręcz przez artystów. Nie ma bowiem w dzisiejszych czasach reklam pozbawionych elementów graficznych a jeśli nawet są to nie przynoszą pożądanego rezultatu. Osiągniecie założonego efektu w świecie reklamy uzależnione jest od wielu czynników, trzeba pamiętać że inaczej projektujemy duże powierzchnie reklamowe a inaczej małe np. gadżety reklamowe. Świat marketingu internetowego podczas projektowania stron internetowych też znacząco różni się od grafik stosowanych w reklamach stacjonarnych typu np. baner reklamowy. Wszystkie te aspekty powodują ciągłe zapotrzebowanie rynku na usługi graficzne praktycznie w każdej branży.

AGENCJA REKLAMOWA

Kompleksowa obsługa reklamowa dla twojej firmy,
teraz wszystko w jednym miejscu!

Marketing internetowy oraz reklama stacjonarna to podstawa działania każdej firmy, nasza agencja od wielu lat działa na rynku reklamowym zapewniając wszystkim klientom usługi na najwyższym poziomie. Wdrażamy niestandardowe rozwiązania poszerzając perspektywy reklamowe naszych klientów, analizujemy postępy konkurencji oraz dobieramy właściwą strategie reklamową.

Najczęściej obsługiwane miasta:

Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański, Kościerzyna, Kartuzy, Tczew, Malbork, Władysławowo, Puck, Nowy Dwór Gdański, Elbląg, Wejherowo, Słupsk, Bydgoszcz, Toruń, Koszalin, Olsztyn , Chojnice, Kołobrzeg.

Godziny otwarcia:

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z działem obsługi w wyznaczonych godzinach pracy biura. Istnieje możliwość umówienia spotkania w innym terminie po uprzednim kontakcie telefonicznym.

798 - 139 - 039 biuro@lersen.pl
PonWtŚrdCzwPtSob
9:00 - 21:00

NEWSLETTER

Zapisując się na nasz newsletter akceptujesz

Regulamin i politykę prywatności
ZAINSPIRUJ SIĘ NA:
SOCIAL MEDIA
Agencja reklamy "LERSEN" - Copyright 2018