Budujemy markę twoją, tak jak swoją ...
płatne kampanie reklamowe - najważniejsze informacje

Płatne kampanie reklamowe - najważniejsze informacje

Reklama firmy w internecie może przybierać bardzo różne postacie. Bardzo skuteczny sposobem na zwiększenie widoczności strony jest jej odpowiednie pozycjonowanie, optymalizacja i content marketing. Działania takie wymagają jednak dość dużo czasu i są zazwyczaj kosztowne. Istnieją jednak również inne, skuteczne metody. Jedną z nich są płatne kampanie reklamowe.

Płatne kampanie reklamowe – gdzie są dostępne ?

Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym miejscem, które oferuje możliwość, jaką jest płatna kampania reklamowa, jest Google – służy do tego dedykowane narzędzie Google Adwords. Nie należy również zapominać o alternatywnej wyszukiwarce, jaką jest Bing i oferowana przez nią usługa związana z prowadzeniem płatnych kampanii – Bing Ads. Oczywiście Google jest w tym momencie głównym graczem na rynku, ale kilkanaście procent ludzi na świecie decyduje się na używanie właśnie Binga. W skali na przykład Polski będą to przynajmniej cztery miliony użytkowników, a więc całkiem spora liczba potencjalnych klientów.

Płatne kampanie dostępne są również w we wszystkich popularnych mediach społecznościowych jak Facebook, Instagram, Twitter, a nawet bardziej wyspecjalizowanych, jak na przykład LinkedIn. Decydując się na reklamę w takich właśnie mediach, należy przede wszystkim dobrze przemyśleć to, kim są nasi potencjalni klienci. Target, w który celujemy, niekoniecznie we wszystkich mediach społecznościowych będzie reprezentowany w takim samym stopniu i warto skupić się przede wszystkim na tych istotnych.

Zasada działania płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach

Sposób, w jaki działa kampania reklamowa Google może wydawać się początkowo bardzo skomplikowany, ale jest on w zasadzie dość prosty. Przede wszystkim konieczne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych dla naszej strony, czyli takiego wyrażenia, jakiego może użyć potencjalny klient w wyszukiwarce, kiedy będzie chciał odnaleźć interesującą go usługę albo towar, które z kolei my możemy mu zaoferować. Decydując się na kampanię Google Adwords decydujemy się na określoną cenę (większą niż ustalona cena minimalna) za dane słowo kluczowe. Należy pamiętać, że nie wszystkie słowa kluczowe kosztują tyle samo. Najbardziej popularne to zazwyczaj duży koszt, ale bardziej specyficzne będą wycenione znacznie niżej.

Kiedy internauta wpisuje w wyszukiwarkę dane zapytanie, następuje licytacja. Algorytmy Google porównują ze sobą ceny zaoferowane przez różnych reklamodawców za dane słowa kluczowe, poziom dopasowania słów kluczowych do zapytania, dopasowanie lokalizacji i wiele innych czynników, decydując, która reklama będzie wyświetlona. Dla każdego wyszukiwania proces ten wykonywany jest od nowa (miliony razy dziennie), a więc prawdopodobieństwo, że właśnie nasza reklama będzie najbardziej odpowiadała danemu użytkownikowi, jest wysokie. Tak czy inaczej, będzie ona wyświetlana odpowiednią ilość razy - im więcej płacimy za dane słowo kluczowe, tym częściej.

Kampanie Bing Ads działają na bardzo podobnych zasadach co Google Adwords, jednak pomiędzy nimi są pewne różnice. Bing posiada znacznie więcej opcji dodatkowych jak specyficzne formy wyszukiwania określonych rodzajów usług, czy narzędzia porównujące ułatwiające podejmowanie decyzji. Według wielu specjalistów możliwości, jakie daje ta wyszukiwarka, są bardzo duże, a w przypadku niektórych branż kampania w Bing Ads może okazać się nawet skuteczniejsza niż prowadzona w Google.

Reklamy w mediach społecznościowych

Wielką przewagą mediów społecznościowych jest to, że posiadają one znacznie więcej informacji o swoich użytkownikach niż Google. W przypadku mediów takich jak na przykład Facebook zawarte informacje, które przetwarzane są przez zaawansowane algorytmy, pozwalają na wprost perfekcyjne dopasowanie reklam. Dzięki temu, mimo że reklamy w mediach społecznościowych mają znacznie mniejszy potencjalny zasięg, niż reklamy w wyszukiwarkach, to charakteryzują się relatywnie dużą skutecznością.

Nie należy zapominać, że niektóre media społecznościowe to dość specyficzne miejsca i nie wszystkie przyciągają takich samych użytkowników. Różnice te dotyczą zarówno struktury wieku, wykształcenia, przeciętnych dochodów, jak i bardziej subtelnych kwestii, jak zaangażowanie w kreowanie swojego wizerunku w sieci. Dlatego też (jak już wspomniano wcześniej) planując kampanię, należy bardzo dokładnie określić swoją grupę docelową i na tej podstawie wybrać media, w które najbardziej będzie nam się opłacało celować.

Zalety kampanii reklamowych i o czym warto w tym kontekście pamiętać?

Najważniejszą zaletą stosowania płatnych kampanii reklamowych jest łatwość uzyskania konkretnego i mierzalnego efektu. Najważniejszym celem jest tu oczywiście zwiększenie widoczności naszej strony internetowej, co będzie przekładać się na poprawę wyników finansowych. Jednak ta poprawa może być większa albo mniejsza, a najlepsze skutki uzyskuje się działając wielotorowo. Kampania reklamowa przekładać się będzie na większą ilość internautów odwiedzających stronę internetową firmy, ale to, czy tam zostaną i czy na przykład kupią dany produkt, jest już inną kwestią. Kampanie takie powinny być więc przeprowadzane jednocześnie z optymalizacją strony, pod kątem dostosowania do potrzeb użytkowników.

Należy również pamiętać, że aby płatne kampanie reklamowe (lub jakiekolwiek inne działania w internecie, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie) przynosiły nam korzyść, konieczna jest kontrola ich faktycznego wpływu na działania klientów. Ich stosowanie powinno być więc powiązane z wykorzystaniem dostępnych narzędzi analitycznych pozwalających ocenić ruch na naszej stronie internetowej – zarówno przed jak i po wprowadzeniu kampanii.

Czy płatne kampanie zawsze sprawdzają się tak samo dobrze?

To dość skomplikowana kwestia. Często mówi się, że w przypadku firm, które nie wypracowały jeszcze żadnej rozpoznawalności, stosowanie płatnych kampanii nie przynosi wymiernego skutku. Dzieje się tak dlatego, że reklama w wyszukiwarce, czy w mediach społecznościowych może być przez użytkownika po prostu zignorowana. Z drugiej jednak strony w niektórych branżach rozpoznawalność nie ma większego znaczenia i nie będzie mieć wpływu na decyzje użytkowników. Zazwyczaj poleca się, by wyniki prowadzonych w sieci kampanii były na bieżąco ewaluowane (do czego przydają się wspomniane wcześniej narzędzia analityczne), a wraz z doświadczeniem reklamodawca koncentrował się na kampaniach przynoszących największe korzyści.

Jakie są koszty płatnych kampanii ?

Koszty płatnych kampanii reklamowych mogą być bardzo zróżnicowane. Warto wiedzieć, że w przypadku kampanii w wyszukiwarkach funkcjonują róże systemy rozliczeń za wykupione reklamy, takie jak na przykład PPC (Pay Per Click) i PPA (Pay Per Action). Najbardziej popularne jest rozwiązanie Pay Per Click. Oznacza to, że płatność za reklamę (zależna od deklarowanej ceny za słowo kluczowe) naliczona zostanie za każdym razem, kiedy internauta w nią kliknie i przejdzie do naszej strony. Trzeba również wiedzieć, że w przypadku wszystkich rodzajów kampanii istnieje możliwość wyznaczenia dziennego, albo tygodniowego (również w innych kresach czasu) budżetu. Po jego osiągnięciu reklama nie będzie się po prostu więcej wyświetlać.

Dodatkowe opcje oferowane przez popularne wyszukiwarki

Na opisanych wyżej funkcjach możliwości płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach się nie kończą. Warto zwrócić uwagę na prowadzone przez nie media społecznościowe, serwisy blogowe (Blogger), czy serwisy z contentem wideo (YouTube). Kampanie reklamowe dają możliwość ustalenia również tego, w jakich obszarach reklama będzie wyświetlana. Nie musi to być lista wyników wyszukiwarki. Może wyświetlić się również na przykład jako reklama na blogu.

Należy również pamiętać o możliwościach, jakie daje geograficzne ograniczenie wyświetlania reklamy (na przykład do danego miasta i okolic). Kampanie reklamowe pozwalają również na sprecyzowania grupy wiekowej, do której nasza reklama trafi. Nie należy również zapominać o możliwościach, jakie dają reklamy w dodatkach do wyszukiwarek – na przykład Google Maps.

Podsumowanie

Jak widać dzisiejsze możliwości promowania firmy w sieci zapewniają bardzo duże zasięgi. Umiejętnie prowadzone kampanie reklamowe ukierunkowane w docelową grupę klientów przynoszą szybki i zadowalający efekt. Koszty prowadzonych kampanii są bardzo zróżnicowane i w zależności od wypracowanej marki oraz zasięgu przynoszą inne rezultaty końcowe. Wiadome jest natomiast jedno że przyspieszają budowanie marki firmy a nakłady przeznaczone na prowadzone kampanie szybko się zwracają. Wniosek jest tylko jeden każda firma przynajmniej w początkowej fazie prowadzonego marketingu powinna korzystać z płatnych kampanii reklamowych.

AGENCJA REKLAMOWA

Kompleksowa obsługa reklamowa dla twojej firmy,
teraz wszystko w jednym miejscu!

Marketing internetowy oraz reklama stacjonarna to podstawa działania każdej firmy, nasza agencja od wielu lat działa na rynku reklamowym zapewniając wszystkim klientom usługi na najwyższym poziomie. Wdrażamy niestandardowe rozwiązania poszerzając perspektywy reklamowe naszych klientów, analizujemy postępy konkurencji oraz dobieramy właściwą strategie reklamową.

Najczęściej obsługiwane miasta:

Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański, Kościerzyna, Kartuzy, Tczew, Malbork, Władysławowo, Puck, Nowy Dwór Gdański, Elbląg, Wejherowo, Słupsk, Bydgoszcz, Toruń, Koszalin, Olsztyn , Chojnice, Kołobrzeg.

Godziny otwarcia:

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z działem obsługi w wyznaczonych godzinach pracy biura. Istnieje możliwość umówienia spotkania w innym terminie po uprzednim kontakcie telefonicznym.

798 - 139 - 039 biuro@lersen.pl
PonWtŚrdCzwPtSob
9:00 - 21:00

NEWSLETTER

Zapisując się na nasz newsletter akceptujesz

Regulamin i politykę prywatności
ZAINSPIRUJ SIĘ NA:
SOCIAL MEDIA
Agencja reklamy "LERSEN" - Copyright 2018