Wystawy i witryny sklepowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę i zainteresować przechodnia krótkim przekazem i skondensowaną treścią. Co zatem wpływa na to, iż jedne witryny zachęcają do wejścia do sklepu, a obok innych przechodzimy zupełnie obojętnie?
Rodzaj witryny ściśle wiążą się ze specyfiką produktów, które oferuje sklep, biuro. Przed wyborem należy zastanowić się nad naszymi potrzebami i preferencjami, by wywołać odpowiedni skutek i osiągnąć zamierzony cel. Standardowo wyróżnia się następujące typy witryn:
Działanie skupia się głównie na oklejaniu witryny poprzez oddzielenie jej od reszty pomieszczenia. W takich witrynach nie ma światła dziennego, dlatego konieczne jest dodatkowe oświetlenie. Tematyka wiąże się ściśle z oferowanymi produktami i jest szczegółowo przemyślana.
W tym przypadku nie okleja się szyb, by światło dzienne ukazało wnętrze sklepu. Przejrzysta i otwarta przestrzeń pozwala zajrzeć do środka i stanowi atrakcyjną zachętę do wejścia do środka.
To połączenie obu poprzednich form. Część witryny przeznaczona jest na uatrakcyjnienie oferty poprzez oklejenie, z kolei druga część stanowi witrynę otwartą, gdzie potencjalni klienci mogą zajrzeć do środka i dojrzeć eksponowane towary.
To oklejenie witryny w określonym charakterze. Druk i grafika przedstawiają konkretny obraz i nawiązuje do konkretnego produktu i klienta. Witryny sponsorowane stosowane są najczęściej podczas budowania marki jednego konkretnego produktu.
Do oklejania witryny stosuje się specjalną folię. Taki materiał doskonale nadaje się do oklejania witryn sklepowych, biurowych. W zależności od rodzaju witryny, stosuje się różne folie. Jeśli zależy nam, by do wnętrza pomieszczenia przenikało światło, można zastosować specjalną folię dziurkowaną, perforowaną. Tworzywo posiada niewielkie otwory, które przepuszczają promienie słoneczne i doświetlają pomieszczenie.
Innym tworzywem jest folia ploterowa. To materiał samoprzylepny, bardzo elastyczny. Dzięki temu doskonale dopasowuje się do najróżniejszych kształtów i daje szerokie możliwości wykorzystania na różnych płaszczyznach. Ponadto folia taka dostępna jest w bogatej kolorystyce.
Kolejna folia - mleczna, zwana mrożoną daje niesamowity efekt mrożonego szkła. Wygląda estetycznie i przepuszcza promienie słoneczne. Nadaje się doskonale do tworzenia napisów i wzorów.
Innym rodzajem folii jest tworzywo monomeryczne. Nie przepuszcza zupełnie światła dziennego. Zazwyczaj stosuje się ją na części witryny, by nie ograniczać do zera dostępu światła. Posiada również szeroką gamę kolorystyczną i tworzy niesamowite efekty.
W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się folie, które działają jak lustro weneckie. Jeśli zależy nam na tym, by do wnętrza sklepu nikt nie zajrzał, można zastosować folię działającą jak weneckie lustro.
Witryna to nie tylko forma reklamy. Spełnia ona znaczącą rolę jako wizualizacja całego punktu sprzedaży. Jak wskazują badania, przechodnie w dużej mierze kierują się witryną sklepową i to ona jest decydującym elementem, który zachęca do wejścia i skorzystania z oferty sklepu. Bez względu na rodzaj funkcji, za każdym razem wystawa powinna odbiegać od tych, które znajdują się obok i wyróżniać się nie tylko estetyką, ale i oryginalnością. Jakie inne funkcje zatem pełni witryna?
To z finansowego punktu widzenia najistotniejsza funkcja. Witryna ma zachęcić potencjalnego klienta do wejścia do środka i skorzystania z oferty sklepu.
Witryna ma przekonać swoim wyglądem i tematyką, iż towar lub produkty oferowane w danym sklepie, biurze są najatrakcyjniejsze.
Witryna ma również za zadanie przypomnieć o zbliżających się świętach, sezonowych wyprzedażach, promocjach i wyjątkowych ofertach.
Witryna ma informować przechodnia, potencjalnego klienta o dostępnym asortymencie, o trendach obecnie panujących, o nowej kolekcji.
Zazwyczaj projektowaniem witryn zajmują się profesjonaliści, którzy znają trendy i potrzeby potencjalnych klientów. Tacy specjaliści kierują się kilkoma elementami, które mają istotny wpływ na odbiór witryny. Jakie czynniki wpływają zatem na dobór całości?
Witryna od zawsze stanowiła zachętę do skorzystania z oferty, jednak nie zawsze jest na tyle skuteczna, by osiągnąć zamierzony efekt. Sama prezentacja jest dość prosta i ciekawa, jednak należy umiejętnie podjeść do tematu, by sposób okazał się efektywny. Jak zatem zaaranżować witrynę, by była skuteczna? Specjaliści zdradzają o czym trzeba pamiętać i jakich błędów trzeba unikać, by zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie.
Lokalizacja sklepu, biura jest niezwykle istotna. Im szybciej poruszają się ludzie w okolicy, tym bardziej zawęża się pole widzenia. Zatem napisy i grafika powinny być czytelne, proste, duże i wyraziste. Przekaz powinien docierać do potencjalnego klienta niemal błyskawicznie. Napisy umieszczone obok siebie zlewają się w całość, przez co stają się nieczytelne. Wystarczy spojrzeć na ruchliwą ulicę, gdzie jest duże zagęszczenie witryn, by nasunął się jeden wniosek. Tak duża ilość witryn, które "wołają" z każdej strony krzykliwymi hasłami, kolorami i grafikami sprawia, że żaden z komunikatów nie zapadnie w pamięci przechodnia.
Estetyka witryny jest bardzo istotna i eliminuje poczucie chaosu. W przypadku prezentacji produktów, wszystkie powinny być skupione wokół punktu centralnego. Tutaj sprawdza się pogrupowanie przedmiotów na zasadzie piramidy. Wzrok przechodnia skupia się na samym środku, dlatego najistotniejszą informację należy umieścić w samym jej centrum. Nie bez znaczenia jest również wysokość ekspozycji. Badacze podkreślają, że 160 cm to najlepsza wysokość, by komunikat był czytelny i właściwie odebrany. Za wysoko i za nisko umknie uwadze przechodnia.
Nie chodzi tu tylko o zwykłe dostarczenie światła do witryny. Za pomocą odpowiedniej gry i manipulacji można stworzyć poczucie przestrzenności i stworzyć nastrój, który wpłynie na przekaz. Światło można kreatywnie wykorzystać, by uzyskać odpowiednią kolorystykę i stworzyć scenerię. Oświetlenie ma również istotne znaczenie, kiedy w witrynie wykorzystywana jest folia. Należy bowiem dodać, że niektóre rodzaje tworzyw, jak np. folia monomeryczna całkowicie odcinają dostęp światła.
Jeśli reklamę można przeczytać w ruchu to istnieje większa szansa na dotarcie do większego grona odbiorców. Ruch przyciąga uwagę i jest bardzo mocnym bodźcem. Dlatego wykorzystanie ruchomych przekazów reklamowych, wyświetlaczy LED spełnia swoją rolę i jest doskonałym sposobem na przykucie uwagi przechodnia. To zdecydowanie lepszy sposób niż zastosowania zwykłej tablicy z napisami i grafiką.
Pojedyncze barwy nie stanowią tak atrakcyjnej formy, jak zestawienie barw. Tutaj niezwykle istotna jest powtarzalność kolorów i równowaga. Jeśli całość współgra z otoczeniem istnieje większa szansa na lepszy odbiór. Swoisty rytm nadaje całości harmonii. Dlatego istotne są wydruki próbne, gdyż często kolorystyka elementów wydrukowanych odbiega od kolorystyki zawartej w projekcie.
Witryna musi być stworzona z myślą o konsumencie i jego potrzebach. Dlatego ważna jest nie tylko tematyka i trafienie w gusta, ale również istotny jest kąt widzenia, częstotliwość zmiany ekspozycji, czy podanie cen. Dobrze zaprojektowana witryna wiąże się bezpośrednio z szeroką wiedzą o konsumencie i jego potrzebach.
Prawidłowo zaprojektowana witryna pozwala znacząco wyprzedzić konkurencję. Dzięki temu buduje się nie tylko markę, ale podnosi się prestiż i zaufanie klienta. Witryna jest niezwykle ważnym nośnikiem reklamy i pozwala na wprowadzenie ciągłych zmian, które powinny być w zgodzie z obecnymi trendami, by odpowiadać na potrzeby potencjalnego klienta. Dodatkowo witryna pozwala w szybki sposób wypromować dany produkt lub przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta sezonową promocją. Wszystkie te elementy sugerują że zaprojektowanie dobrej witryny sklepowej powinniśmy zostawić raczej w rękach profesjonalistów.
Marketing internetowy oraz reklama stacjonarna to podstawa działania każdej firmy, nasza agencja od wielu lat działa na rynku reklamowym zapewniając wszystkim klientom usługi na najwyższym poziomie. Wdrażamy niestandardowe rozwiązania poszerzając perspektywy reklamowe naszych klientów, analizujemy postępy konkurencji oraz dobieramy właściwą strategie reklamową.
Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański, Kościerzyna, Kartuzy, Tczew, Malbork, Władysławowo, Puck, Nowy Dwór Gdański, Elbląg, Wejherowo, Słupsk, Bydgoszcz, Toruń, Koszalin, Olsztyn , Chojnice, Kołobrzeg.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z działem obsługi w wyznaczonych godzinach pracy biura. Istnieje możliwość umówienia spotkania w innym terminie po uprzednim kontakcie telefonicznym.
798 - 139 - 039 biuro@lersen.plPon | Wt | Śrd | Czw | Pt | Sob |
9:00 - 21:00 |