Nośnikiem reklamy może być w dzisiejszych czasach absolutnie wszystko – również noszona przez nas na co dzień odzież. Ubrania takie jak koszulki, czy czapki z nadrukowanym logiem firmy to bardzo popularny gadżet reklamowy, który powszechnie wykorzystywany jest już od lat. Warto przyjrzeć się nieco lepiej temu, czy znakowanie ubrań to dobra metoda reklamy i czy inwestycja w znakowaną odzież się opłaca.
Wykonanie nadruku, czy haftu na odzieży nie jest trudne i mając gotowy projekt, produkt możemy otrzymać już bardzo szybko. Zdecydowanie trudniej będzie podjąć odpowiednie decyzje, które pozwolą nam wybrać najodpowiedniejszy typ ubrania i wzór grafiki. Przede wszystkim warto zastanowić się, do czego odzież, którą zamówimy, będzie używana – rzecz jasna oprócz rozpowszechniania informacji o naszej firmie.
Najpowszechniej używany typ ubrań do znakowania, to t-shirty i czapki bejsbolówki. W ostatnim czasie bardzo często wykonuje się znakowanie na polarach oraz polarowych kamizelkach. Taka odzież może mieć bardzo różne zastosowanie. Wielu przedsiębiorców decyduje się na użycie jej jako odzieży pracowniczej, dzięki czemu na przykład sprzedawcy i doradcy w sklepach są łatwo rozpoznawani przez klientów.
Można też taką odzież zaoferować, jako darmowy gadżet reklamowy dla naszych klientów. Czy to się jednak opłaca? Wśród ekspertów zdania są podzielone. Według jednej ze szkół znakować należy absolutnie wszystko i najbardziej opłacalne jest inwestowanie w ilość. Według innej szkoły – która zdecydowanie bardziej koncentruje się na budowaniu pozytywnych skojarzeń i relacji z klientem, znakować należy przede wszystkim produkty w miarę wysokiej jakości, których klient faktycznie będzie używał.
Jak już wcześniej wspomniano najczęściej znakuje się t-shirty, polary i czapki z daszkiem. Na tym jednak możliwości się nie kończą i znakować można absolutnie wszystko. Nadruki i hafty mogą być na przykład wykonane na kompletach dresowych, ciepłych czapkach i rękawiczkach zimowych, szalikach, apaszkach (albo popularnych ostatnio kominach) i wielu innych elementach odzieży. W sumie nie musi to być nawet do końca odzież. Coraz częściej znakowanie wykonuje się na różnego rodzaju produktach tekstylnych – nie tylko popularnych torbach na zakupy (choć to oczywiście najbardziej praktyczny i bezpieczny wybór). Znakować można również saszetki, portfele, paski, szelki, parasole, skarpetki i wiele innych przydatnych dodatków i gadżetów.
Zdecydowanie powiedzieć należy więc, że znakować można prawie wszystko. Prawie, ponieważ niektóre elementy garderoby zazwyczaj się tu jednak nie sprawdzają. Znakowanie bielizny dla zdecydowanej większości przedsiębiorstw nie będzie najlepszym pomysłem, a sprawdzi się to tylko w niewielkiej ilości branż, choć tak zaskakująca, ale ryzykowana forma reklamy również może być dobrym pomysłem. Należy też dobrze przemyśleć wybór rzeczy, która ostatnio coraz częściej przychodzi na myśl przedsiębiorcom i specom od reklamy. Z jednej strony znakowanie maseczek może być bardzo skuteczne, a z drugiej może to u wielu osób budzić nieprzyjemne skojarzenia, a nawet być przyczyną wątpliwości natury etycznej. Nie zmienia to jednak faktu, że już wiele firm zdecydowało się na właśnie taki krok.
Znakowanie odzieży w reklamie kojarzymy najczęściej z rzeczami raczej niskiej, a co najwyżej średniej jakości, co nie jest dalekie od rzeczywistości. Wielu przedsiębiorców słusznie zakłada, że reklamowa odzież nie będzie przez nikogo używana długo, a więc użyteczność tego rodzaju reklamy jest ograniczona w czasie. O ile ze stwierdzeniem takim nie sposób się nie zgodzić, o tyle warto je uzupełnić o jedną kwestię. Jakość odzieży powinna być dostosowana do jakości produktów. Jeżeli na przykład zajmujemy się detalicznym handlem niezbyt drogim towarem, to inwestowanie w drogie ubrania reklamowe najczęściej nie będzie miało sensu.
Jeżeli jednak jesteśmy producentem wysokiej klasy specjalistycznego sprzętu z bardzo wysokiej półki cenowej, to warto zastanowić się nad nieco innym podejściem. Jeżeli znakowana odzież ma być w takim przypadku darmowym gadżetem reklamowym, to – biorąc pod uwagę, że prawdopodobnie z naszymi klientami przeprowadzamy transakcje na duże kwoty – zdecydowanie lepiej sprawdzi się coś nieco bardziej ekskluzywnego, niż zwykły t-shirt. Dobrym pomysłem może być na przykład popularna ostatnio, chroniąca przed wiatrem kurtka softshellowa. Warto tu zdecydować się na produkt, któregoś z rozpoznawalnych producentów, oferujący odzież wysokiej jakości.
Ważne pytanie, które należy zadać, dotyczy tego, na jaką metodę dystrybucji znakowanej odzieży powinniśmy się zdecydować. Najczęściej wybieranym rozwiązaniem jest dołączanie symbolicznego gadżetu do kupowanego przez klienta produktu albo rozprowadzanie go w czasie akcji marketingowych. Jak najbardziej sposoby takie się sprawdzają i warto tutaj wykorzystywać sprawdzone wzorce.
Z drugiej jednak strony nie zaszkodzi wypróbować czasem czegoś nowego. Przesłanie klientom (albo potencjalnym klientom) znakowanej odzieży, albo dodatków, jako okolicznościowego prezentu, to jeden z najbardziej eleganckich sposobów. Zdecydowanie najbardziej poleca się sugerowanie się wydarzeniami związanymi bezpośrednio z klientem. Przesyłka z firmowymi gadżetami i gratulacjami będzie świetnym sposobem na zaakcentowanie swojej obecności, kiedy firma naszego klienta obchodzi rocznicę swojego powstania, albo świętuje wyjątkowo udaną inwestycję.
To zależy. Jak już wspomniano, najczęściej znakowana odzież nie służy jako reklama długo. Nie można się temu dziwić, zwłaszcza jeżeli nie jest bardzo dobrej jakości, co jak wiadomo, nie w każdej sytuacji się opłaca. Z drugiej strony niesłabnące zainteresowanie tym rodzajem reklamy świadczy o tym, że przedsiębiorcom zdecydowanie opłaca się inwestowanie w reklamową odzież znakowaną. Jej produkcja jest relatywnie tania a zasięg oddziaływania tego rodzaju reklamy dość duży.
W najlepszej sytuacji są tu firmy produkujące odzież, dla których – przy odpowiednio przeprowadzonej kampanii reklamowej – znakowane ubrania mogą być jednocześnie reklamą i produktem, ze sprzedaży którego osiągają realne zyski.
Na co zwracać uwagę, decydując się na odzież znakowaną ?
Jeżeli zadecydujemy, że znakowana odzież będzie dla naszej firmy odpowiednim nośnikiem reklamy, to warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, by wybrać najlepsze opcje, jakie są tylko możliwe. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na kwestie takie jak:
Marketing internetowy oraz reklama stacjonarna to podstawa działania każdej firmy, nasza agencja od wielu lat działa na rynku reklamowym zapewniając wszystkim klientom usługi na najwyższym poziomie. Wdrażamy niestandardowe rozwiązania poszerzając perspektywy reklamowe naszych klientów, analizujemy postępy konkurencji oraz dobieramy właściwą strategie reklamową.
Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański, Kościerzyna, Kartuzy, Tczew, Malbork, Władysławowo, Puck, Nowy Dwór Gdański, Elbląg, Wejherowo, Słupsk, Bydgoszcz, Toruń, Koszalin, Olsztyn , Chojnice, Kołobrzeg.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu z działem obsługi w wyznaczonych godzinach pracy biura. Istnieje możliwość umówienia spotkania w innym terminie po uprzednim kontakcie telefonicznym.
798 - 139 - 039 biuro@lersen.plPon | Wt | Śrd | Czw | Pt | Sob |
9:00 - 21:00 |